raharaha، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 27 روز سن داره

ردپاي تجربه ( كودكانه هاي رها )

خلاصه کتاب به کودکان گفتن از کودکان شنیدن 1

1393/2/1 11:51
نویسنده : اکرم
3,741 بازدید
اشتراک گذاری

 سلام

امروز میخوام یه کمی از کتاب مورد نظر رو براتون بنویسم

بخش نخست :

به کودکان کمک کنیم احساساتشان را درک کنند

ارتباط مستقیمی بین احساسات و رفتار کودکان وجود دارد

سعی کنید عواطف انها را بپذیرید

 

مساله : معمولا والدین احساسات کودکان را نمی پذیرند

برای نمونه :

تو واقعا اینطوری فکر میکنی

این حرفها را می زنی واسه اینکه خسته ای

دلیلی نداره که اینطوری از کوره در بری

انکار مداوم احساس کودکان میتواند سبب سر در گمی و خشم آنان شود . همچنین اگر به انان بگوییم که خودشان هم احساسشان را نمی شناسند عدم اعتماد را به انان تلقین کرده ایم

سعی کنیم خود را در موقیت کودکان قرار دهیم  در آن هنگام بهتر احساساتشان را می پذیریم

(با کمک گرفتن از احساسات )

١. با دقت تمام گوش دهید

٢. احساس انها را با کلمه ای تصدیق کنید . آه   هوم     صحیح

٣. احساسات کودکان را با عبارتی بیان کنید .

٤. به طور خیالی آرزوهایشان را بر آورده کنید

کودک : من سیب زمینی سرخ کرده می خوام

مادر : عزیزم دیگه تموم شده ندارم

کودک : من از اونااااااااااا می خواااااااااااام

مادر : مگه نمیکم ندارییییییییییییم عصبانی

مادر بیا کمی پوره سیب زمینی بخور

کودک نمی خوام خمیازهخمیازهگریهگریه

مادر : بچه بازی در نیار

و یا

کودک : من سیب زمینی سرخ کرده می خوام

مادر : کاشکی یه کمی تو خونه داشتیم و بهت میدادم

کودک : من از اونا می خوام

مادر : کاشکی منم جادو بلد بودم و از اونا درست میکردم خیال باطل

کودک : کاشکی حالا از اونا داشتیم ابله

کودک : خوب حالا میشه یه کمی به ام پوره سیب زمینی بدی خنده

مادر : البته که میشه ماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)